איך לחתוך בדמי הניהול
איך בשיחת טלפון אחת תחסוך לעצמך אלפי שקלים?
מיד עולה השאלה,איזו שיחה כבר יכולה לצבור לי אלפי שקלים לחסכון,
וזה לא מ-אראלה?
ישנה שיחה אחת ספציפית שכל אחד יכול לעשות.
ובמאמר הזה,אפרט בפניך:
איך לבצעה?
למי לפנות?
ולמה בעצם שווה לך לטרוח?
מרכיב דמי הניהול,בחסכון הפנסיוני תפס מקום רב בחדשות,ולמרות שאינו המרכיב המרכזי
מס"ך החסכון כולו,עדיין הוא בעל משקל ויכול להשפיעעל הסכום הנצבר בפנסיה שלך.
ולמה אני מתמקד דווקא בדמי הניהול?
מאחר ובמרכיב זה ספציפית כל בעל פוליסה ביטוחית יכול לטפל בעצמו,
הנה דוגמה של לקוחה שלי
שעשתה בדיוק את מה שאני ממליץ לך כאן:
"...בנוסף לגבי החסכון שאני מנהלת במגדל,הצעת לי להעביר להראל,אבל איך שביקשתי לסגור,קיבלתי ממגדל טלפון ובסופו של דבר הם הורידו לי את הדמי ניהול על הצבירה מ-1.4% ל-0.7% ושינו את עמלת ההפקדות ל-0%,אז השארתי כבר שם,היה שווה לנסות לעבור..."
אז איך בעצם עשתה את זה הלקוחה שלי,והיא רק דוגמה אחת מני רבות
הנה תסריט שיחה אחד לאחד שיחסוך לכם אלפי שקלים לפנסיה שלכם:
מתקשרים למוקד הלקוחות של הגוף אליו מועברים הכספים שלך מידי חודש
מזדהים בשמכם ומציינים את מס' התוכנית ומודיעים:
"אני מבקש/ת להפחית את דמי הניהול הנקובים בדו"ח שלי לרמה של...
אם הפנו אותך בחזרה לסוכן או, שלמעסיק שלך יש הסכם דמי ניהול קבועים מראש עם חב' הניהול. יש לסיים שיחה זו.(ייתכן שיצאו תקנות חדשות מהאוצר שיתירו את הקשר הזה בין מעסיקים לחב' הביטוח,כרגע זה המצב הקיים)
מאחר והמטרה עדיין לא הושגה:
מתקשרים לחברת פנסיה אחרת, כלשהי שבחרת, ונראית לך מתאימה להפקדת הכסף שלך! מציג את עצמך כלקוח פוטנציאלי חדש, ובשיחה זו בודקים ומבררים מה יהיו דמי הניהול שיהיו מוכנים לספק לנו , כלקוחות חדשים כדי שנפקיד אצלם את התשלומים החודשיים.
רצוי כבר בשיחה זו לציין את גובה השכר שמתוכו תהיה ההפקדה החודשית.
יש להוסיף ולציין שבכוונתך להעביר לידיהם (לחברת הפנסיה) החדשה את כל הצבירות שבידיך עד היום.
לא לשכוח:
יש לידע את המעסיק בכתב במילים אלו:
"בחרתי בתוכנית פנסיה המועדפת עלי בחברת פנסיה אחרת מזאת שאליה מופקדים הכספים שלי היום ומהחודש הבא עליך להעביר את כספי הפנסיה שלי לחברת-....."
המעסיק מחוייב לבצע את הוראתך, חל עליו איסור לסרב לה.(עפ"י סעיף 20 )
אם נראה לך מורכב מידי ( למרות שזה לא! פשוט הטקסט ארוך) כמובן שתמיד ניתן לפנות לגורם מיקצועי שיבצע עבורך את השיחה הזאת.
מתי מומלץ לבצע את שיחת הטלפון הזאת:
אם מסתבר לך,אחרי בדיקה שדמי הניהול שגובים ממך גבוהים מהרצוי!
כשיהיה לך ברור כמה אפשר לחסוך ( באלפי שקלים ) במיקוח על דמי הניהול?
(כמובן שיש להתחשב בסכום שנחסך ובוותק...
כשיסתבר לך שזאת משימה די קלה יחסית ושווה את השקעת הזמן לעומת הרווח הכספי שבצידה
להלן טבלה המפרטת את אחוזי המקסימום לגבייה ע"י החברות המנהלות מהחוסך
(אם בבדיקה בדוחות שלך הסתבר לך שאלה המספרים שמופיעים בסעיף דמי הניהול) -
יש מקום להתקשר ולקיים את שיחת הטלפון !!!