top of page
פוסטים נבחרים

מהם השקרים שאנשים מספרים לעצמם כדי לדחות את הטיפול בחסכונות הפנסיה שלהם?

"יש לי זמן להדביק את הפער"

זמן הוא רק רכיב אחד של בעיית החיסכון. אם הבור הפיננסי שאתם חופרים תוך גידול המשפחה וביסוס עצמכם הוא עמוק מספיק, יכול להיות שאף פעם לא יהיה לכם די זמן.

בנוסף, "להדביק את הפער" אומר לפעמים לשנות את ההרגלים שלכם – להוציא פחות, להקצות יותר לחיסכון ואולי לעבוד יותר זמן ולדחות את הפרישה. זה אפשרי, אבל זה גם מניח שהתוכניות שלכם לא נהרסות בגלל אובדן העבודה; למצוא משרה בכירה חדשה זה תהליך שעלול להיות מכוער ומשפיל, או בעייתי בגלל בעיות רפואיות.

"אני מתכנן למות בלי גרוש"

חיסכון לגיל פרישה הוא עניין של לבנות ריפוד שיימשך כל החיים, ויועצים פיננסיים רוצים שהכסף הזה יחיה יותר מהחוסכים ויעבור לדור הבא, מפני שזו הדרך היחידה להבטיח שתחיו את כל ימיכם בנוחות פיננסית.

למות בלי פרוטה אומר שאתם מכלים את הנכסים שלכם כאשר החיים שלכם מתכלים. אין שום רע ברעיון הזה, למגינת לב היועצים שלכם. הבעיה היחידה היא שהתזמון שלכם חייב להיות מושלם. אחרת, בשארית חייכם תהיו נטל על משפחתכם, וכסף יהיה דאגה קבועה. אף אחד לא מחויב להעביר ירושה לצאצאיו, אבל נסו לא להעמיד את יקיריכם בפני הבעיות הכספיות שלכם.

"אף אחד במשפחה שלנו לא נזקק לטיפול ארוך-טווח. כשיגיע הזמן שלנו, לא נגרור את זה"

אמא שלי ממש אמרה לי את זה לפני שנים, במהלך דיון על ביטוח סיעודי לטווח ארוך, ואני ממש מקווה שיתברר שהיא צודקת. הבעיה היא שזו לא אסטרטגיה פיננסית, אלא משאלת לב.

החיים לא תמיד מסתדרים לפי התוכניות והתקוות שלנו, וגם לא תמיד מחקים את החיים של הורינו. כשאנחנו מתכננים את חיי הפרישה שלנו, שאלת מפתח אחת תמיד צריכה להישאל: "מה יהיה אם אני טועה?"

"חברות ההשקעות רק מנסות להפחיד אותנו כדי שנחזיק את הכסף אצלן"

נכון, חברות שירותים פיננסיים מרוויחות עלינו; ונכון, אפשר בהחלט להסתדר גם בלי היעדים האידיאליים שלהן של חיסכון לפנסיה. אבל פרישה כזו מעבודה ליתר ימי חייך דורשת תמיד הרבה כסף. אם אין לך את הכסף, חברות ההשקעות לא מסתירות ממך את הקשיים שיהיו לך.

"כשיגיע הזמן, אם לא יהיה לי מספיק, אני אסתדר"

אם לא שינית את ההרגלים שלך כדי לחסוך יותר כעת, אין סיבה לצפות שתשנה אותם בעתיד, מפני שתמיד תדחה את ההגדרה של העיתוי הנכון לעשות את זה. בסופו של דבר, אתה תסתגל למצבך החדש, מפני שיאזל לך הכסף ולא תהיה לך ברירה. עדיף להסתגל במנות קטנות עכשיו.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2015

פרסומים אחרונים
ארכיון פרסומים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page